Tuesday, May 12, 2009

Rasa macam nak merepek

entah la kenapa . aku rasa macam nak guna bahasa baku hari ini . mungkin sebab baru lepas kertas bahasa melayu . rasa macam seronok pula . tapi rasa macam susah pula . entah la . sekarang ni rasa macam nak merepek pun ada . nak gila gila pun ada . tapi apa akan daya , macam tidak mampu . rasa macam pelik pula guna bahasa baku . mungkin aku tidak biasa kot . dan mungkin jarang guna bahasa baku . dekat sekolah pun selalu cakap bahasa rojak .

kertas bahasa melayu . aku tidak tahu la macam mana dengan kertas bahasa melayu aku . rasa macam tidak dapat markah penuh sahaja . ya la , mana tidak nya , bahasa baku pun tidak lepas apetah lagi nak dapat markah penuh . tapi tidak mengapa , aku sudah berusaha dan tawakal , sekarang tinggal mohon kepada yang maha Esa supaya dapat markah penuh . itu sahaja yang mampu . rasa macam seronok pula bahasa baku . kelakar pun ada . haha . kerana rasa mcm bahasa indon sahaja . yeah , bahasa jiwa bangsa . apa sahaja yang aku merepek ni ? aku pun tidak tahu . yang penting aku sudah cuba pakai bahasa baku dan inilah hasilnya . kelakar bukan ? haha entah , apa aku tulis aku pun tidak tahu -__-